اخبار و مقالات

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران: عدم کنترل به موقع، خسارت جدی به باغداران وارد می شود
تاریخ انتشار : 1395/6/29 ساعت 10:10:23
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران:
عدم کنترل به موقع، خسارت جدی به باغداران وارد می شود
۱۷:۲۲ (جمعه ۲۶ شهریور ۱۳۹۵)
اخبار مرتبط

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: عدم کنترل به موقع، خسارت جدی به باغداران وارد می شود.

عبدالرحمن زاغی با بیان اینکه استفاده از روش‌های غیر شیمیایی و مبارزه تلفیقی با آفت از مهمترین سیاست های جهاد کشاورزی در تولید محصول سالم است، اظهار کرد: اگر کشاورزان در زمان مناسب مبارزه زراعی، بیولوژیک و مکانیکی را علیه آفات انجام دهند، جمعیت آفت کاهش می یابد.
 

وی با تاکید بر اینکه کشاورزان و باغداران سموم مجاز را از فروشگاه های معتبر خریداری کنند، افزود: سمومی که به کشور وارد می‌شود در آزمایشگاه ها بررسی می‌شوند و در صورت تأیید آزمایشگاه وارد بازار می‌شوند.
 
محقق مرکز تحقیقات  و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی مازندران با بیان اینکه آفت مگس میوه مدیترانه ای دارای میزبان های بسیار زیادی از جمله ازگیل ژاپنی، گوجه سبز، هلو، شلیل، گلابی، سیب، انجیر، مرکبات و خرمالو در مازندران است، ادامه داد: ابزارهای ردیابی مگس میوه شامل کارت زرد، استفاده از تله های فرمونی و تله های طعمه ای مانند سراتراپ و پروتئین هیدرولیزات است.
 
وی با تاکید بر اینکه طعمه پاشی زمانی آغاز می‌شود که در هر تله 3 تا 5 مگس شکار وجود داشته باشد، گفت: جمع آوری و معدوم کردن میوه های آفت زده در پای درختان در عمق 50 تا 70 سانتی متری خاک و یا قرار دادن در کیسه های پلاستیکی به مدت 30 تا 45 روز است.
 
مافی اظهار کرد: بهترین زمان طعمه پاشی 30 تا 40 روز قبل از برداشت محصول است و به صورت نواری و در قسمت های آفتابگیر درختان باید پاشیده شود